::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::

نام کاربري : پسورد : يا عضويت | رمز عبور را فراموش کردم

با سلام خدمت شما از اينكه به وبسايت روستاي تولا سر زديد و به قسمت انجمن روستاي تولا آمده ايد از شما تشكر و به شما خوش آمد ميگويم توجه: برای تنظیم آواتار (عکس) اندازه عکس بایدحداکثر 245*245پیکسل باشد عکس خود را در سایتی آپلود کنید آدرس لینک عکس را برایم بفرستید تا برایتان درست کنم با تشكر مدير سايت عليرضا تولائي راد

تعداد بازدید : 132
نویسنده پیام
darepeyma
آفلاین



ارسال‌ها: 9
عضویت: 24 /11 /1391
تشکر کرده: 69
تشکر شده: 9
کشف پروتئین 80میلیون ساله
دیرینه شناسان موفق شدند در فسیلهای یک دایناسور 80 میلیون ساله قدیمی ترین پروتئینی را که در بافتهای نرم چون رگهای خونی و دیگر بافتهای اتصالی به کار می رود استخراج کنند.









به گزارش خبرگزاری مهر، محققان دانشگاه کارولینای شمالی و مدرسه پزشکی هاروارد پروتئینی را از فسیلهای یک دایناسور منقار اردکی استخراج کردند که پس از 80 میلیون سال کاملا سالم باقی مانده بود.

این دیرینه شناسان فسیل استخوان پسین ران این دایناسور منقار اردکی را پیدا کردند و با کمک میکروسکوپ الکترونیکی اجزایی را کشف کردند که شباهت بسیاری به کلاژن داشت. کلاژن، پروتئینی است که در بافتهای اتصالی وجود دارد. 

این محققان با کمک یک تکنیک ویژه طیف سنجی موفق شدند اسیدهای آمینه پروتئین را با وضوح تصویر بسیار بالا نشان دهند. 

تجزیه های این ساختار پروتئینی، 8 زنجیره اسید آمینه را شناسایی کرد که در یک زنجیره کلاژنی وجود داشتند. بافتهای نرم و پروتئینها می توانند به مدت میلیونها سال حفظ شوند.

پیش از این در سال 2007 دو دیرینه شناس، پروتئین فسیلی را از استخوان یک دایناسور "تیرانوساروس رکس" با 65 میلیون سال قدمت استخراج کردند اما نتایج بررسیهای آنها در جامعه علمی با تردیدهایی در خصوص امکان سالم ماندن پروتئین در یک دوره زمانی بسیار طولانی مواجه شد.

اکنون این پژوهشگران موفق شدند دو اسید آمینه را در این فسیل 80 میلیون ساله شناسایی کنند و به همین علت امیدوارند که بتوانند تحقیقات قبلی را نیز تائید کنند.

شنبه 28 اردیبهشت 1392 - 14:56
ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش
admin
آفلاین


مدیر کل

ارسال‌ها: 111
عضویت: 13 /4 /1391
شناسه یاهو:
تشکر کرده: 19
تشکر شده: 75
کشف پروتئین 80میلیون ساله
RE : 1
ممنون 
کاربران اینترنت بازدید کننده محترم  و اعضای محترم سایت در صورت هرگونه مشکل و یا نظر و پیشنهاد انتقاد ، ...  را به آدرس جیمیل من بفرستید
در عنوان بنویسید راجب چیه ...

موفق باشید      با ارسال پیام در اولین فرصت به سوالات شما ( در حد توان ) پاسخ میدهم .

شماره تماس : 09154054585
جيميل : tavallaeirad@gmail.com


ارتباط مستقیم  با یاهو مسنجر ادد کنید .



شنبه 28 اردیبهشت 1392 - 17:26
وب کاربر ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش
1 کاربر از admin به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند : darepeyma ,



تازه سازي پاسخ ها



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش :
صفحه اصلی | انجمن | ورود | عضویت | خوراک | نقشه | تماس با ما | طراح
در صورتي كه مطلبي ايده اي نظري چيزي داشتيد حتما به من خبر بديد تا از نظرات و پيشنهادات شما عزيزان در بهبود سايت استفاده كنم در قسمت تماس با من ميتوانيد نظر و يا انتقادات خودتون رو بگيد با تشكر فراوان عليرضا تولائي راد

این قالب توسط سایت روزیکس طراحی شده است و هر گونه پاک کردن لینک طراح پیگرد قانونی دارد !